Wszystko, co mogą zrobić probiotyki


Czy wiesz, co mogą zrobić probiotyki?

Jakie są zalety probiotyków? Coraz więcej badań pokazuje, że równowaga lub nierównowaga bakterii w układzie trawiennym ma wpływ na wszystkie aspekty twojego zdrowia. Obejmują one z pewnością korzyści zdrowotne związane z trawieniem. Ale są również przydatne tam, gdzie są najmniej spodziewane, to znaczy: do utraty wagi, funkcji odpornościowej, nastroju. Czy w przypadku braku równowagi we florze jelitowej probiotyki są przydatne?

Co to są probiotyki?

Probiotyki to mikroorganizmy

Probiotyki to żywe mikroorganizmy, które można spożywać jako sfermentowaną żywność lub jako suplementy.
Chodzi o to, że jedzenie przynosi mało (są obecne w jogurcie, kefirze i kombucha, marynowanych warzywach, tempeh, miso, kimchi, kapusty kiszonej i produktach sojowych).

Ale albo nie spożywamy go z powodu naszej nietolerancji pokarmowej, albo nie jesteśmy zwolennikami tego rodzaju dość niezwykłego jedzenia.
W naszych jelitach żyją dobre bakterie. Czasami są też złe, ale najważniejsze jest to, że dobro jest w większości. Wszystkie te bakterie tworzą mikroflorę jelitową. Nic dziwnego, że ludzie tak mówią jelito jest drugim mózgiem.

Probiotyki i zaburzenia trawienne

Często są zarezerwowane na problemy trawienne lub tranzytowe w celu złagodzenia drobnych codziennych problemów. Ale tak naprawdę możemy zyskać na probiotykach. Czy wiesz co

W przypadku problemów z tranzytem często myślimy probiotyki w celu przywrócenia równowagi. Zapobieganie biegunce lub zapobieganie zaparciom wymaga dobrej równowagi jelitowej. Przyjmowanie antybiotyków może zagrozić tej delikatnej równowadze, ponieważ leki te zabijają zarówno dobre, jak i złe bakterie.
Choroba zapalna jelit dotyka dużą liczbę osób. Szczepy Bifidobacterium i Lactobacillus poprawić objawy zapalenia jelita grubego. Przyjmowanie probiotyków łagodzi również zespół jelita drażliwego.

Każdy z zaburzeniami jelitowymi powinien spróbować probiotyków

Skóra

Gdy tylko jesz zdrowiej, Twoja skóra jest piękna

Jeśli jesz źle lub zbyt bogato, pojawiają się problemy skórne. Pryszcze i zaczerwienienia są wymagane. Gdy tylko jesz zdrowiej, skóra staje się piękniejsza, cera staje się jaśniejsza. Jednak według niektórych badań nawet poważniejsze problemy skórne, takie jak łuszczyca, egzema i trądzik różowaty, można złagodzić za pomocą odpowiednich szczepów probiotyków. Nic dziwnego, skoro to są te zjawiska zapalne które powodują te choroby skóry, jak większość chorób.

Odporność

Jeśli czujesz, że jesteś trwale chory lub zmęczony, rozwiązanie może być po stronie probiotycznej. Zakażenia górnych dróg oddechowych zmniejszyły się po zastosowaniu probiotyków. Przynosząc dobre bakterie, pomagają zwalczać infekcje typ sezonowy, taki jak przeziębienie i grypa, które zmniejszają prawdopodobieństwo i czas trwania. Nie tylko ograniczają namnażanie szkodliwych bakterii, ale także promują produkcję naturalnych przeciwciał w organizmie. Oni stymulować komórki odpornościowe jak limfocyty T.

Alergie

Probiotyki zapobiegają przewlekłemu zapaleniu

Zatkany nos lub katar, kichanie? Osoby z alergią powinny przyjmować probiotyki. Testy z probiotykiem przez 8 tygodni wykazały poprawę objawów alergicznych. Markery prozapalne spadły do ​​niższych poziomów. Ponieważ probiotyki zmieniają przepuszczalność ściany jelita, zapobiegałyby przedostawaniu się związków prozapalnych do krwioobiegu. Również u niemowląt przyjmowanie mleka wzbogaconego probiotykami zmniejszało ryzyko wyprysku.

Nastrój

Trudno wyobrazić sobie związek między jelitami a zdrowiem psychicznym. Jeszcze efekty probiotyków są niezwykłe na lęk, depresję, autyzm, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (OCD) i pamięć. Spożywanie 100 g jogurtu probiotycznego dziennie (lub kapsułki) przez 6 tygodni poprawia objawy.
W badaniu pacjentów z depresją poziom białka C-reaktywnego (markera stanu zapalnego) obniżył się, podobnie jak poziomy depresji.

Nawet u osób bez zaburzeń nastroju osoby biorące suplement probiotyczny czuł się szczęśliwszy i mniej wrażliwy na kaprysy życia.

Serce

Wiadomo, że niektóre probiotyczne szczepy jogurtu pomagają utrzymać zdrowe serce.

Mają moc obniżania złego cholesterolu i ciśnienia krwi

Wyjaśnienie byłoby następujące. Kiedy wytwarzają kwas mlekowy, udaje im się obniżyć poziom cholesterolu, rozkładając żółć w jelitach. Ale żółć jest naturalnym płynem złożonym głównie z cholesterolu, który pomaga w trawieniu. Rozkładając żółć, probiotyki mogą zapobiegać ponownemu wchłanianiu jej przez jelita przez krew w postaci cholesterolu.
Regularne i wysokie spożycie probiotyków pomoże również obniżyć ciśnienie krwi.

Dobry dla ogólnego zdrowia

Dieta

A jeśli to wystarczyło spożywaj probiotyki, aby regulować wagę ? Metaanaliza opublikowana w International Journal of Food Science and Nutrition wykazała, że ​​probiotyki mogą naprawdę zmniejszyć masę ciała i wskaźnik masy ciała. Przyjmowanie określonego rodzaju probiotyku przez 8 tygodni lub dłużej prowadzi do większej utraty wagi, nawet jeśli wynik pozostaje niewielki. Masa ciała mężczyzn i kobiet spadła o 0,59 kg (1,3 funta), podczas gdy ich BMI spadło o 0,49 kg / m2 (twoje BMI = waga w kilogramach podzielona przez wzrost do kwadratu w metrach) . Probiotyki poprawiają również kontrolę poziomu cukru we krwi i modulują wrażliwość na leptynę (hormon, który pomaga regulować apetyt). Jeśli to zmniejszenie masy ciała nie wystarczy, aby schudnąć, to przynajmniej ogranicza ryzyko chorób podobnych do cukrzycy i wysokiego ciśnienia krwi.

Niektóre probiotyki ograniczają wchłanianie tłuszczu

Z jednej strony niektóre probiotyki i tylko te zapobiegają wchłanianiu tłuszczu z diety w jelicie, który następnie zostanie naturalnie wydalony. Probiotyki promują uczucie sytości, pomagają spalać więcej kalorii i magazynować mniej tłuszczu. Efekt jest szczególnie zauważalny przy odchudzaniu: tracimy trochę więcej przy probiotykach niż bez. I skutecznie zmniejszają tłuszcz brzuszny i przez minimum 3 miesiące przyjmowania.

Możesz oczywiście znaleźć swoje źródła probiotyków w żywności. Jak widzieliśmy, nie wszystkie probiotyki są równe i niekoniecznie spełniają konkretny cel. Dlatego przyjmowanie probiotyków w postaci tabletek, kapsułek i proszków pozwala lepiej dobrać cel w razie potrzeby. Ale probiotyki są delikatne i mogą zostać zniszczone przez kwas żołądkowy, zanim dotrą nawet do jelit. Możesz nawet popraw swoją wydajność dzięki probiotykom.

Źródła: mensfitenss.com. Zdjęcie Shutterstock.com