Trening siłowy pomógłby zwalczyć tłuszcz brzuszny


Trening siłowy przeciwko tłuszczowi brzusznemu

The spadek testosteronu z wiekiem często towarzyszy nagromadzenie tłuszczu brzusznego i utrata masy mięśniowej. To nie jest nieuniknione.

Więcej testosteronu = mniej tłuszczu

W rzeczywistości, według tego badania przeprowadzonego przez Harvard School of Public Health (HSPH), mężczyźni, którzy zrobili 20 minut kulturystyka miały lepsze wyniki na tłuszcz brzuszny niż ci, którzy wykonywali aktywność cardio w tym samym czasie.

Podczas gdy inne wcześniejsze badania na osobach z cukrzycą lub z nadwagą nie wykazały żadnej znaczącej różnicy, to badanie wręcz przeciwnie podkreśla udowodniony wynik na dużej grupie zdrowych mężczyzn.

Kulturystyka, obwód talii i wskaźnik testo u osób po 40. roku życia

Eksperyment ten, przeprowadzany przez 12 lat z 10 500 mężczyzn w wieku 40 lat, prowadzących zdrowe życie, regularnie mierzył ich aktywność fizyczną, rozmiar talii i ich waga, podczas różnych aktywności przez 20 minut.

Zaobserwowano, że w grupach mężczyzn uprawiających kulturystykę wpływ na rozmiar talii został spowolniony i zmniejszony o (- 0,67 cm) w porównaniu do mężczyzn ćwiczących aktywność kardio od umiarkowanego do intensywnego (-0,33 cm) lub w porównaniu do grupy, która po prostu wspinała się po schodach lub po schodach (-0.16 cm). Ci, którzy wręcz przeciwnie, spędzali więcej czasu na siedzącym trybie życia, takim jak oglądanie telewizji, zauważyli wzrost talii.

Badanie przeprowadzone przez Mekary pokazuje związek międzytrening kulturystyczny i redukcja tłuszczu brzusznego, szczególnie u osób w pewnym wieku.

Spal tłuszcz, zwiększając poziom testosteronu

Trening siłowy związany z kardio

Nie należy jednak zaniedbywać aktywności tlenowej, ponieważ utrzymuje ona dobre zdrowie sercowo-naczyniowe i utrzymuje wytrzymałość.

Według Francka Hu, profesora odżywiania i epidemiologii oraz głównego autora badania, idealny trening łączy zarówno trening siłowy, jak i kulturystykę, w celu utrzymania kształtu ciała, wagi i zdrowia.

Rania A. Mekary, Anders Grøntved, Jean-Pierre Despres, Leandro Pereira De Moura, Morteza Asgarzadeh, Walter C. Willett, Eric B. Rimm, Edward Giovannucci, Frank B. Hu. Trening siłowy, aerobowe ćwiczenia fizyczne i długotrwała zmiana obwodu talii u mężczyzn. Otyłość, 2014; DOI: 10.1002 / oby.20949. Zdjęcie Shutterstock / Artem Furman.