Studiuj jedzenie rano pomaga schudnąć


Idealne śniadanie jest pełne i obfite

Kiedy powiedzieliśmy ci w Fitadium, nie uwierzyłeś nam … a jednak twoja babcia prawdopodobnie już ci powiedziała: śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, stąd powiedzenie: Królewskie śniadanie, posiłek księcia, kolacja żebraka.

Według tego izraelskiego badania ta ogólna zasada dotyczy także osób z nadwagą.

Najważniejszy posiłek

Wystarczy powiedzieć, że musimy zmienić nasz styl życia, ponieważ badania wskazują, że głównym i najbardziej obfitym posiłkiem musi być śniadanie, a nie obiad, aby mam nadzieję, że schudniesz i jego talię. 93 otyłe kobiety podzieliły się na dwie grupy, przestrzegały diety 1400 kalorii dziennie, umiarkowane w cukrach i tłuszczach.

Różnica między tymi dwiema grupami była po prostu dystrybucja kalorii : pierwsza grupa spożywała 700 kalorii podczas śniadania, następnie 500 w porze lunchu i 200 w porze kolacji, podczas gdy druga grupa miała całkowicie odwrócony rytm, tj. 200 kalorii rano, 500 kalorii w południe i 700 kalorii wieczorem.
Dzięki tej 12-tygodniowej niskokalorycznej diecie wszyscy uczestnicy schudli, ale badanie wyraźnie pokazuje, że ci, którzy dużo jedli rano, mieli wyniki utrata masy ciała zdecydowanie lepszy (8,7 kg) w porównaniu z grupą 2, która straciła średnio 3,6 kg.

Aby schudnąć, nie powinieneś pomijać śniadania!

Co ważniejsze, zmniejszenie wielkości talii było bardzo znaczące ze stratą 7,62 cm dla grupy porannej, w porównaniu do 3,05 cm dla grupy wieczorowej.

Według tego badania metabolizm człowieka zależy zatem od naszego zegara biologicznego. Aktywacja metabolizmu rano zmniejsza ilość tłuszczu w ciągu dnia.
Jest to tym trudniejsze, że nasza zachodnia kultura niekoniecznie pozwala ci zrobić prawdziwy posiłek rano przed pójściem do pracy, ale wręcz przeciwnie, dla niektórych oznacza po prostu połknięcie szybkiej kawy. Możliwe jest również aktywowanie metabolizmu za pomocąćwiczenia fizyczne.

Podsumowując, nie zadowalaj się kilkoma tostami lub płatkami, ale zrób prawdziwy posiłek białkowy, węglowodany i tłuszcz rano.

Śniadanie all inclusive!

Ponadto konsekwencje są widoczne nie tylko na wadze, ale także ogólnie na zdrowiu.

Źródło Science and Nutrition Research: „Wysokie spożycie kalorii podczas śniadania vs. Obiad w różny sposób wpływa na odchudzanie kobiet z nadwagą i otyłością ”, Daniela Jakubowicz, Maayan Barnea, Julio Wainstein, Oren Froy. Zdjęcie azbody.com