Rozciąganie nie zapobiega bólom


Korzystne odcinki

Czy przywiązujemy zbyt dużą wagę do rozciągania? W kilku badaniach na ten temat stwierdzono, że „rozciąganie nie powoduje znacznego zmniejszenia bólów ciała w dniach następujących po ćwiczeniach. „

Skuteczne odcinki?

Dr Robert. D, opierając się na tych dziesiątkach badań prowadzonych przez ponad 25 lat, sam stwierdził przy 15-minutowym programie statycznego rozciągania, że ​​32% osób, które nie rozciągnęły się, zgłosiło sztywność z dnia na dzień wysiłek, w porównaniu do 25% osób, które się rozciągnęły. Według tego badania, przeprowadzonego w George Institute for Global Health na University of Sydney i opublikowanego w British Journal Of Sports Medicine, prawdziwa różnica wynikałaby z postrzegania przez nas, ale w zasadzie komfort rozciągania byłby naprawdę mniej, jeśli zmierzysz to w skali od 1 do 100, poprawa wyniesie tylko pół punktu! Badania te niekoniecznie zostały przeprowadzone w randomizowanych grupach z podwójnie ślepą próbą. Jeśli jednak zapobiegniesz rozciąganiu regularnych, poczują się gorzej, i odwrotnie, jeśli jesteś odporny na rozciąganie do rozciągania, nie odczują korzyści.
Stąd trudność naprawdę wiedzieć, czy rozciąganie jest skuteczne na koniec tych badań. Zasadniczo, podsumowując, jeśli jesteś przyzwyczajony do rozciągania i jeśli ci to odpowiada, kontynuuj, a jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony, nie zmieniaj niczego!

Źródła Well.blogs.nytimes.com. Zdjęcie unsplash.com