Potrzebnych było kilka miesięcy, aby schudnąć na święta


Bogate, podlewane posiłki, które trwają godziny? Wszyscy byliśmy w idealnej konfiguracji do przybierania na wadze. Cóż, ten ciężar jest zasadniczo wokół talii i prawdopodobnie pozostanie tam zawieszony przez kilka miesięcy. Ostatnie badania twierdzą nawet, że waga przybrana na Boże Narodzenie może ustabilizować się do czerwca !!!

Wakacje zaczynają się w listopadzie

Punktem kulminacyjnym jest Nowy Rok

Dlatego lepiej jest nie przybieraj tej niechcianej wagi zamiast próbować go zgubić. Ale spójrzmy na rzeczywiste liczby według badań. Waga zaczyna stopniowo rosnąć w dniach przed świętami Bożego Narodzenia. Czasami zaczyna się już w listopadzie i osiąga szczyt w Nowy Rok.

Jeśli udanej połowie badanych udało się schudnąć na wakacjach w następnym miesiącu druga połowa zachowała go jako pamiątkę do czerwca.

Stracić lub nie stracić

Aby nie utrzymywać tych funtów dłużej, najlepiej nie czuć się winnym. Stres dodaje wagi. To, co jest zrobione, jest zrobione. Skorzystałeś z tego? Tym lepiej. Teraz ustaw rekord prosto. Stopniowo

Nie karaj się jedząc tylko sałatki, to nie do utrzymania

Zamiast tego zachowuj się jak właściciel firmy dzięki zasadzie 20/80. Przez większość czasu 80% je zdrowo, a pozostałe 20% puszcza uzdę trochę bez przesady. Zmniejsz rozmiar talerzy i porcji, wszystko wróci do normy.

Połóż szanse po swojej stronie

Średnio ponad 2,3 kg

Świąteczny posiłek to około 6000 kalorii

Wydaje się logiczne, że w okresie Bożego Narodzenia jemy więcej i dlatego jesteśmy skłonni do przybierania na wadze. Ale od 1 do 4 kg margines jest duży. Średnia wynosi na ogół 2,3 kg. Brytyjskie Stowarzyszenie szacuje wagę świątecznego posiłku na około 6000 kalorii. Jednak jest coraz gorzej: przez cały okres przed świętami i po nich jemy około 500 dodatkowych kalorii każdego dnia. Zrób matematykę !!!

Każde z opublikowanych badań, choć wiarygodne, nie zapewnia uspokajającego wyniku. Szacowany przyrost waha się między 0,2 a 0,93 kg minimum i między 0,6 a 1,39 kg maksimum. Te pomiary masy odbywają się w różnych odstępach czasu, nawet do kilku miesięcy. Eksperymenty przeprowadzono również na mężczyznach i kobietach z prawidłowym BMI lub z nadwagą.

Wiedząc, że ogólnie, poza sezonem wakacyjnym, utrata kilograma zajmuje średnio prawie dwa tygodnie (od 0,5 do 2 kg). A nawet przy zdrowej diecie i ćwiczeniach 4 razy w tygodniu, co sugeruje przyszłość.

Uspokajające badania … czy nie

Według badań przeprowadzonych przez Hull i wsp., Masa przybyta podczas wakacji, mierzona łącznie u 94 osób, waha się między 0,2 a 1 kg w okresie 13 dni. Według badań Reesa i wsp. Waga wakacji na koniec roku dla 35 osób waha się między 0,7 a 0,9 kg w okresie 14 dni. W przypadku Andersson i Rössner waga wakacji mierzona na 122 osobach waha się między 0,4 a 0,6 kg, a to w ciągu 60 dni. Według badania Reid i wsp. Waga wakacyjna przyjęta przez 94 badanych osób pozostaje stabilna i wynosi + 0,93 kg przez okres 15,5 dni. Badanie przeprowadzone przez Yanovskiego i wsp. Ma na celu uspokojenie: waga wakacji zaobserwowanych u 26 osób waha się nieznacznie między 0,37 a 0,62 kg w okresie 150 dni. Costa i wsp. Chcą, aby waga wakacji dla 195 osób wynosiła od 0,74 do 1,39 kg i pozostawała „widoczna” przez 150 dni. Wreszcie, zgodnie z badaniem Phelana i wsp., Waga wakacji dla 252 osób waha się między 0,2 a 0,7 kg w okresie około 70 dni.

8 kg cięższy od 40 lat

Jednocześnie, według czasopisma American Society for Nutrition, waga dzisiejszych osób wzrosła o 8,6 kg w porównaniu z latami 70. Może to jednak wrócić do normy, jeśli spożyją 500 kalorii mniej lub wydadzą się więcej każdego dnia, aby marnować te kalorie.

Ten rozwój nie jest pożądany, ale jest bardzo realny. Nasze sklepy pełne żywności i nasze bardziej komfortowe życie dzisiaj skazują nas na nadwagę, jeśli nic nie zrobimy.

Bez względu na to, jaką wagę przybierzesz, pewne jest to, że to przyniesie umieścić środki odżywcze aby go obniżyć lub fizycznie zmarnować kalorie w celu usunięcia tego przelewu. Krótko mówiąc, jeśli nie chcesz przeciągnij te dodatkowe funty do lata, musisz być stanowczy i nie być usatysfakcjonowanym z wznowienia deseru.

Źródła: Zarządzanie wagą w okresie świątecznym przez osoby odchudzające się i osoby o normalnej wadze, Suzanne Phelan, Rena R. Wing, Hollie A. Raynor, Julia Dibello, Kim Nedeau i Wanfeng Peng. https://www.hindawi.com/journals/jobe/2017/2085136/tab2/. Zdjęcie Shutterstock.com