Owoce i warzywa, dawka się liczy, aby zmniejszyć śmiertelność!


10 owoców i warzyw dziennie, aby zmniejszyć śmiertelność

Kto może pochwalić się przestrzeganiem zalecenia 5 owoców i warzyw dziennie?

Niewiele osób, ale wszystko to zmienia, a jeśli uważasz, że naukowcy, spożywanie 10 jest jeszcze bardziej skuteczne w zwalczaniu wszelkiego rodzaju chorób – raka, udaru mózgu, chorób serca. Chodź, to proste: porcja owoców przedstawia jabłko, gruszkę lub banana, a warzywa to tylko 3 łyżki stołowe. Więc musisz to zrobić.

Wyniki badania

Naukowcy z kilku instytutów badawczych zebrali się, aby ustanowić związek między spożyciem określonych rodzajów owoców i warzyw a ryzykiem chorób układu krążenia, raka i umieralności w systematycznym przeglądzie i metaanalizie ponad 100 badań obejmujących różnorodne próbki populacji od 200 000 do 2 milionów uczestników, przedstawione w International Journal of Epidemiology.

Stopniowo zwiększając udział owoców i warzyw 200 g dziennie, analiza pokazuje, że spożywanie największej dawki (800 g dziennie owoców i warzyw) wiąże się z najwyższym zmniejszeniem ryzyka.

Wniosek: zdecydowanie warto. Według obserwacji, brak owoców i warzyw w diecie jest odpowiedzialny za 5,6 i 7,8 miliona przedwczesnych zgonów na całym świecie w samym 2013 roku.

I odwrotnie – spożycie jabłek i gruszek, owoców cytrusowych, zielonych warzyw liściastych, warzyw krzyżowych i sałatek wpływ w dół ryzyka śmiertelności z jakiejkolwiek przyczyny.

Każde warzywo lub owoc ma swoje znaczenie, stąd zainteresowanie zróżnicowaniem jego wkładu poprzez wykorzystanie wszystkich dostępnych nam możliwości.

Jabłka lub gruszki, owoce cytrusowe, soki owocowe, zielone warzywa, walka z udarem, warzywa żółto-pomarańczowe, bogate w beta-karoten (marchew i słodkie ziemniaki), owoce i warzywa bogate w witaminę C, chronią tętnice choroba niedokrwienna serca lub choroba sercowo-naczyniowa, warzywa krzyżowe (kalafior i brokuły) chronią przed rakiem …

Obejmuje główne potrzeby organizacji

W skrócie wszystkie owoce i warzywa zmniejszają ryzyko śmierci ! Jest to bez wątpienia spowodowane dużą zawartością witamin, różnych składników odżywczych i przeciwutleniaczy. Istnieją różnice między krajami i nawet jeśli nasza zachodnia dieta jest nadal w dużej mierze pozbawiona jej, w związku z tym w naszym interesie jest zwiększenie dawek owoców i warzyw, jeśli chcemy żyć staro i zdrowo.

Nawet jeśli suplementy witaminowe stanowią znaczną pomoc dla tych, którzy mają braki, suplementy diety nie rozwiązują wszystkiego, ponieważ jest to połączenie składników odżywczych z owoców i warzyw między nimi, które pozwala na znaczną poprawę zdrowia. Staraj się więc spożywać jak najwięcej owoców i warzyw każdego dnia. Możesz jednak sobie pomóc pożywienie które są pełne witamin!