Czy picie kawy uniemożliwia zasypianie


kawa i spać

Tak, zgodnie z tym badaniem, które mierzyło reakcję na różne dawki kofeiny o różnych porach dnia. Niektórzy ludzie unikają kawy wieczorem i opadają na bezkofeinową, podczas gdy inni nie mają problemów ze snem z kawą późno w nocy. Jednak to badanie Wayne State University zgadza się z najbardziej podejrzanymi, ponieważ kofeina zakłócałaby sen nawet 6 godzin przed snem.

Kawa zakłóca sen

W małym badaniu zbadano kilkanaście osób, które nie były podatne na zaburzenia snu. Wzięli dawkę 400 mg kofeiny, 6 godzin przed snem, 3 godziny przed snem i tuż przed snem. Sen został zmierzony obiektywnie, a badanie wykazało, że kawa może skrócić czas snu o około 1 godzinę bez świadomości pacjenta.

Musimy zatem podążać za ideą, że popołudniowej kawy należy unikać, aby zachować płynny i spokojny sen. Kofeina po 17:00 uniemożliwia ci wystarczającą ilość snu, jak kawa na dobranoc, ale ci, którzy piją ją po południu, zwykle nie łączą między skróconym czasem snu a spożyciem kawy.
Ale dobra wiadomość jest taka kofeina nadal ma pozytywny wpływ na trening. Przyspiesza regenerację po intensywnym treningu. Więc kawa lub suplementy kofeiny, tak, ale przed treningiem lub najwyżej przed 17:00 Pobudzając wydzielanie adrenaliny, ułatwia metabolizm węglowodanów i pozwala sportowcom szybciej zregenerować się po treningu.

Źródła : Journal of Clinical Sleep Medicine 15 listopada doi.org/10.5664/jcsm.3170 Wpływ kofeiny na sen Wykonany 0, 3 lub 6 godzin przed pójściem do BedCafeine promuje regenerację po wyczerpujących ćwiczeniach. Studium brazylijskie PLOS one (opublikowane 19 sierpnia 2013 r., Fot. Europe1.fr