Białko sojowe, więcej korzyści


Dobry sport i jedzenie dla sportowców

Większość badań to wykazało białko sojowe mogą być świetnymi źródłami białka. Doskonale przyswajalne, są korzystne dla zdrowia, a w szczególności korzystnie wpływają na cholesterol.

Obniż poziom cholesterolu

Badanie potwierdziło niedawno te wyniki, porównując efekty suplementacji z białko mleko, białko sojowe i węglowodany.

Opublikowane w European Journal of Clinical Nutrition pokazuje, że białko sojowe obniża poziom cholesterolu całkowitego.

Według dr Jiang He z Tulane University School of Public Health & Tropical Medicine, USA, spożycie białka sojowego zamiast białka zwierzęcego zmniejsza poziom lipidów we krwi i ryzyko sercowo-naczyniowe.
Choroba sercowo-naczyniowa jest obecnie główną przyczyną śmierci. Białko sojowe obniża zarówno zły cholesterol LDL, jak i zwiększa stosunek HDL, jednocześnie obniżając całkowity cholesterol.

To badanie z podwójnie ślepą próbą na 3 grupach uczestników (ogółem 352), z których każda otrzymuje 40 g dziennie białka sojowego, białka mleka lub mieszanki węglowodanów, pokazuje, że w porównaniu do pozostałych dwóch grup, grupa soi wiązała się ze znaczną zmianą całkowitego cholesterolu i stosunku HDL.

Aby znaleźć najlepsze źródło białko soi, wybierz się do Fitadium na stronie Scitec.

Źródło Nutraingredients.com
European Journal of Clinical Nutrition Opublikowano online przed drukiem. Doi: 10.1038 / ejcn.2011.16810.1038 / ecjn.2011.168, „Wpływ suplementacji białka sojowego i mlecznego na poziom lipidów w surowicy: badanie kontrolowane randomizatorem”. Autorzy: M.R. Wofford, C.M. Rebholz, K.Reynolds, J.Chen, C-S. Chen, L. Myers i in