Badania naukowe dotyczące komplementarności jogurtu i kofeiny


Obraz Thegoodfit

Mówiliśmy, że produkty mleczne nie mieszają się dobrze z kawą, ale to badanie pokazuje coś przeciwnego.

Kofeina poprawia siłę i moc

Od dawna wiemy, że wiadomo, że kofeina poprawia siłę, potencję, pamięć, czas reakcji i prędkość ruchu.
Wielu sportowców używa kofeiny w celu zwiększenia poziomu energii podczas treningu i ogólnie w ciągu dnia.
Badanie przeprowadzone przez University of Swansea w Walii wykazało, że spożywanie 80 mg kofeiny zwiększa poziom cukru we krwi i poziom energii przez 30 minut. Jednak poziom cukru we krwi spada po zażyciu kofeiny, aw ciągu 90 do 150 minut zwiększa się zmęczenie, wrogość i dezorientacja. Zauważyli, że przyjmowanie kofeiny z jogurtem ogranicza te negatywne skutki i zmniejsza czujność.
Sportowcy mogą przyjmować od 3 do 6 mg kofeiny na kilogram masy ciała z jogurtem do picia 30 minut przed treningiem, aby w pełni skorzystać z dobrych efektów kofeiny. Badanie nie określa, czy jogurt musi mieć smak kawy…

Źródło (Psychopharmacology, publikacja internetowa z 2 marca 2013 r.) Zdjęcie cuisinepatisseriechocolatandco.com